Tuesday, September 16, 2008

1 år, 4 mnd og 4 dager..

Nå er det 1 år, 4 mnd og 4 dager siden vi tok farvel med Fredtun og studentene ved skolen. En forferdelig trist dag, men samtidig en spennende overgang til noe nytt. Og noe nytt ble det for min del i alle fall!

Jeg har nå gått ca 1 år og 1 mnd på Optometri ved Høgskolen i Buskerud, avdeling Kongsberg (som sikkert de fleste har hørt om før). Med andre ord blir jeg autorisert optiker om ca 2 år. Studiet er krevende både i arbeidsmengde og pensum (merker det hvertfall nå i andreklasse), men det er spennende! Lærer om anatomi, sykdommer, teknikker for refraksjon (finne brillestyrke) osv. osv. Jeg trives godt og gleder meg til praksis om 6 mnd. Da får jeg ta fatt på ordentlige kunder, og ikke bare medstudentene mine.. Skummelt, men spennende!

Studentlivet har bydd på en del moro. Jeg har blitt kjent med mange hyggelige folk og erfart hvordan det er å bo for seg selv (og sammen med andre). Trives ganske godt med det, og det blir jo ekstra hyggelig å se familien igjen nå man har vært borte fra dem en liten periode. Savn er en fin ting i passe mengder.

Apropo savn.. Savner Fredtun-folket, men heldigvis er ikke Fredtun over bare fordi vårt år ved skolen er forbi. Noen av oss har hatt noen småtreff her og der, og mitt kjære romvesen og jeg har også holdt kontakten. Jeg har skoleår-bildet stående fremme i hyllen min sammen med årboken, og jeg blir strålende glad hver gang jeg treffer på Fredtun-folk ved en tilfeldighet eller etter avtale. Dere er noen vidunderlige folk, og jeg glemmer dere neppe med det første! =)

Håper folk trives godt med det de driver på med også, hva enn det måtte være. Håper også at vi treffes igjen og igjen og igjen til vi blir så gamle at noen må frakte oss slik at vi kan komme sammen :p

Lenge leve Fredtun =) (Klisjé ja, men det får så være.....)

1 comment:

Eirin said...

lenge leve musikklinja i kristiansund! :D

http://musikklinja.blogg.no


mvh. http://eirinsae.blogg.no